21 Şubat 2009

motifmatikle motif nasıl yapılır








1 resim-ilk olarak kullanacağımız yün resimde görüldüğü gibi kasnağa bağlanır.benim uğurlu rakamım 7 olduğu için 7 nolu çubuktan başlarım.
2 resim-resimde görüldüğü gibi ip gerdirilerek kasnağın karşılıklı 2 ucuna arsındaki ip çaprazlanarak sıkıca sarılır.
3 resim-saat yönünde döndürülerek tüm çubuklara yün sarılır.sonrada içteki kısa çubuklara aynı şekilde sarılır.
4resim- ip yarım metre kadar kesilir ve kasnağın arka tarafına tığ yardımıyla alınır.
sonra tığla sarılan blogların arasına zincir çekilerek çiçeğin ortası yapılır aynı zamanda motif sağlamlaştırılmış olur
5 resim-tekrar kasnağın arkasına alınan ilmek ve tığ ile motif sağlamlaştırılıp ip kopartılır.
6 karşılıklı çubuklardan olmak üzere motif kasnakta kurtarılır.
ben zarif olsun diye dışlara 4 defa içteki küçük halkalara 3 defa sardım.neslihan arkadaşımın özel isteğiyle nasıl yapıldığını anlatmaya çalıştım.inşallah açıklayıcı olmuştur.
not- neslihan ve aynı yorum penceresine sahip arkadaşlarım nedense yorum yazıyorum ama gitmiyo.sizleri ziyaret etmiyorum sanmayın.bi çok arkadaşımdanda böyle şikayet duydum sanırım yalnız değilim.

16 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

selam becerikli arkadaşım...iyi pazarlar dilerim..

made in funda dedi ki...

ne güzel anlatmışsın canım.sağolasın.sevgiler...

gül dedi ki...

çok güzel ama bunu anlamak için prof. olmam lazım:)

BAĞDAT (*Bâb-ı Sükût*) dedi ki...

ayyy nasıl yapıldı şok oldum marifet bu olsa gerek ben de anca izlerim:)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben de bundan almak istiyorum ama bir türlü vakit bulamadım bir de sen bilirsin örgü makinelerini nereden satın alabilirim.

Sevgiler,
Evren

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

blogunu çok beğendim. renkli bir blog sadece yemek yok yani:)görüşmek üzereeeee....

TATESAL dedi ki...

ELERİNE SAĞLIK CANIM.ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN.BEN İĞNEYLE BİRLEŞTİRİYORDUM.SEN TIĞLA BİRLEŞTİRMİŞSİN DAHA GÜZEL OLMUŞ...ŞALINI GÜLE GÜLE KULLAN.

beyaz mendil dedi ki...

Anlatımın için teşekkürler hayatım,gerçekten çok kolaymış teşekkürler.İlk işim bu makinadan almak olacak:)Sevgilerimle

Paşa dedi ki...

ne kadar güzel duruyor ellerine sağlık güle güle kullanın...

Unknown dedi ki...

Bu motifmatik aletini nereden temin edebiliriz acaba?

Unknown dedi ki...

Bu motifmatik aletini nereden temin edebiliriz acaba?

Unknown dedi ki...

Bu motifmatik aletini nereden temin edebiliriz acaba?

Unknown dedi ki...

Bu motifmatik aletini nereden temin edebiliriz acaba?

3prenses dedi ki...

tuhafiyelerde var canım.yüncülerde de var .

Ayşe dedi ki...

kayinpederim tuhafiyeci, birkac ay once memlekete gittigimizde bana bu orgumatikten vermisti ama ben yapamam diye kutusunu bile hic acamamistim daha. Cok guzel anlatmissin, ilk firsatta deniycem insaallah..sagolasin...

SELDAAA dedi ki...

ALLAH RIZASI ICIN BIRISI BU MOTIFLERIN NASIL BIRLESTIRILDIGINI RESIMLERLE GÖSTEREBILIR MI
HER MOTIFI BIRLESTIRIRKEN IPI KOPARCAZ MI YOKSA ÖNCE MOTIFLERIN ÜZERINDEN BIR SIRA ÖRÜMCEK MI GIDICEZ

GÜNLERDIR GIRMEDIGIM BLOG KALMADI ARAMAKTAN YORULDUM
LÜTFEN TÜM BLOGCULARA DUYURUYORUM BIRINIZ NASIL YAPILDIGINI AYRINTILI ANLATIN NE OLURRRRRRRRR

 
designed by GeCe for only 3Prenses