24 Şubat 2009

çiğ börek


kızım Eskişehir de öğrenci. dolayısıyla Eskişehir in meşhur lezzeti çiğ böreği pek bir övdü.denemelisin anne diyince,küçük bir araştırma ile müthiş bir lezzet yakaladım.işte tarif:
2 kaşık yoğurt
1 su bardağı su
tuz
un
hamur yapılır,küçük topaklar yapılır 1 saat kadar dinlendirilir.bu arada kullanacağınız kadar kıymaya karabiber,tuz,kekik,rende soğan katılır.
hamur merdaneyle açılır.içine kıyma koyulur,kapatılır.kızgın yağda kızartılır.yağın fazlası çıksın diye kağıt havlu üstüne alınır.afiyet olsun

23 yorum:

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Çiğ böreği bende çok severim.HAtta değişik tarifler denemeye bayılırım.Ama artık kızlardan vakit bulup yeni bir şeyler deneyemiyorum.Büyüsünler bakalım hayırlısıyla da tariflerinizi denerim inşallah.Ama takipçinizim artık.Bir ajanda buldum bile kaydetmek için:))

TATESAL dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ...OLSADA YESEK ANLARI...

3prenses dedi ki...

teşekkür ederim dilekcim.maşallah önce tatlı bebişleri büyüt sonra.

3prenses dedi ki...

ben sana yaparım tatesal.beraber yeriz.

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK TATLIM

3prenses dedi ki...

hoşgeldin sevilcim sağol

lezzetservisi dedi ki...

slm fundada gördüm sizi 3 prenses yazınca kesin dedim bu arkadaşta benim gibi 3 kız çocuğu annesi öyleymiş cidden ,allah hepimizinkini bağışlasın.yolları açık olsun .syf nızda çok hoş ellerinize sağlık sevgiler sibel

3prenses dedi ki...

hoşgeldin lezzet servisi.bende sizi ziyaret ettim hemen.

SMİLENA dedi ki...

bizde pek severiz.denemek gerek .ellerine sağlık canım...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

kendi kendime söz verdim çiğ böreği mutlaka bir gün deneyeceğime dair. Ellerine sağlık:)

üşüƬüƘ ƤƦЄƝƧЄƧ dedi ki...

ayy nefis gözüküyo eline sağlık =)

beyaz mendil dedi ki...

Ellerinize sağlık,severim ama ben yapınca sizinkisi gibi rengi güzel olmuyor sanki.Daha koyu renkli oluyor:))

Lezzet Gemisi dedi ki...

MMMMM... BAYILIRIM. UZUN ZAMANDIR DA YEMEMİŞTİM. YANINDA ŞÖYLE BOL KÖPÜKLÜ AYRANLA NE GÜZEL OLURDU. ELLERİNE SAĞLIK. SEVGİLER..

GeCe dedi ki...

ben de harika yaparım çiğ böreği ay ne zmandır yapmadım bir yapayım nefis görünüyor eline sağlık

ella dedi ki...

Bayılırım çiğböreğe nasılda canım istedi şimdi :))

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık..

sihirlirloklava dedi ki...

selam canım...ben de hiç denemedim ama deneyesim var yani..eline sağlık.sevgiler...

made in funda dedi ki...

çook ama çok severim çiğ böreği.ellerine sağlık canım.nefis.

cicibici bişeyler dedi ki...

Ayda çiğ börek olsa aya çıkarım herhalde:)çok güzel olmuş,ellerine sağlık,görüntü o kadar güzelki bu saatte bile olsa yerdim aslında tokum ama her zaman çiğ böreğe yer var:)sevgilerle.

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Ooo bayılırım çiğ böreğe. Biz tatarların meşhur yemeğidir. Pek aru bolur (güzel olur).Yalnız biz hamurunu sadece su ile tutarız. İç malzemesi de bol sulu olur. Yağa atınca cozz diye ses verir. Şolpalı denir. Sulu sulu yani.

Oyy canım çekti. Akşama yapmak farz oldu. Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba 3prenses.. Çiğ börek nefis görünüyor, ellerine sağlık.. Yanında da bir bardak ayranla tadına doyum olmaz :) Afiyetler olsun..

#fatma# dedi ki...

valla olsada yesek ama bir eskişehirli olarak ve çiğ böreği çok sevdiğimden olsa gerek sölemeden geçemicem hamurun içine yoğururken çok az sirke ilave edersen daha bir görüntü ve lezzet güzelliği olur ellerine sağlıkk:))

sesiber dedi ki...

Çok severim ve hiç üşenmem çok sık yaparım. Yanında köpüklü ayranla ne güzel giderdi şimdi. Saat itibarıyla "yatta geber yemeği" olurdu ama olsun çok seviyorum:)))

 
designed by GeCe for only 3Prenses