16 Şubat 2009

evde jelatin yapımı


evde jelatin yapımını sormuşsunuz.hemen tarifini vereyim.
150gr şeker
120 ml su
2 yemek kaşığı nişasta
60 ml su
4 yumurta sarısı
yapılışı- yumurta hariç tüm malzeme orta ateşte pişer.tencere kenara alınır.yumurta sarıları çırpılır.jelleşen karışımdan 2 yemek kaşığı alınıryumurtaya katılır hızlıca çırpılarak soğutulur.
GLİKOZ(MISIR ŞURUBU)
400 GR şeker
240 ml su
1 fiske tuz
tüm malzeme orta ateşte 5 dakika kaynatılır.
istenen bir şeker hamuru tarifinde kullanılabilir.ben hazır jelatin ve glikozla hiç yapmadığım için karşılaştırma yapamıyorum.ama tadı ve görüntüsünden biz memnun kaldık.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim. İşime çok yarıyacak bu bilgiler.3güzel prensesin annesi.
sevgilerimle
elif

3prenses dedi ki...

bende teşekkür ederim elif hanım.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım :)))

Sevgiler,
Evren

TAZE NANE dedi ki...

Çok teşekkür ederim.........
Sevgiler.

Tugba dedi ki...

ben de denemeyi düşünüyorum bir tarif var elimde ama bu mu bilmem pratik bir tarife benziyor seninki denemeliyim

made in funda dedi ki...

çok güzel yararlı bir bilgi.sağol canım....canım sen de de reklam varmış.ben bu akşam bir kaç kez tıkladım.bundan sonra da sık sık tıklarım.sen de benim reklamlara ara sıra tıklarsan çok sevinirim.seni listeme ekledim bu arada sevgiler...

beyaz mendil dedi ki...

Tarif için teşekkürler.Büşra

renklipastalar dedi ki...

Bu tarifi muhakkak denemek istiyorum. Çok iyi oldu valla, çünkü hazır şeker hamuru bulmak çok zor burda. Ayrıca bu malzemeleri de bulmak çok zor. Böylece kendim yapabilirim. Ellerinize sağlık. Tşk ederim.Görüşmek üzere..

Yelda dedi ki...

Tarif için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ne kadar güzel anlatmışsın yapabilirim gibi geldi sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

merhaba;
ne zamandır arıyordum bu ttarifi yumurtaya 2 kasık kattıktan sonra artanı ne yapıyoruz?

 
designed by GeCe for only 3Prenses