18 Ocak 2010

nokul

herkese mutlu haftalar diliyorum arkadaşlar.
el işi değil, hamur işi var bugünkü postta:)) sanırım iç anadolu bölgesine ait yöresel bir tatmış nokul.1997 yılına ait sofra dergisinde vardı tarif.

2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı şeker
1çay kaşığı tuz
maya(hangisinden kullanıyorsanız.ben insant maya kullanıyorum.)
un
hamur malzemesi karıştırılır.1 saat mayalanmaya bırakılır.
bu arada biz iç malzemesini hazırlıyalım.bunda ölçü yok.ne kadar isterseniz o kadar koyun.bol malzemeli daha güzel oluyor.
dövülmüş ceviz
susam
tarçın
kuş üzümü
çekirdeksiz kuru üzüm
toz şeker
malzemeler hazır.artık yapalım nokulları:))
hamurdan 1 portakal büyüklüğünde koparalım.yufkadan biraz kalın olacak şekilde oklava ile açalım.arasına az yağ gezdirip malzemeyi yayalım.sonra hamuru rulo yapalım.bıçakla dilim yapıp tepsiye dizelim.yumurta sarısı sürüp üstlerine 200 derecede kızarana kadar bekletelim.
tepside görünüş 1. görsel
pudra şekerlenmiş servis hali 2. görsel
afiyet olsun.....

12 yorum:

Ballı Cimcime dedi ki...

Günaydın, bu leziz nokullar için teşekkürler. Güzel bir hafta diliyoruz, sevgiler..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

tadı güzeldir, sneinkilerde güzel görünüyor ellerine sağlık

havvanur dedi ki...

çok leziz görünüo bunlarr afiyet olsun bacımm

burcunokta dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar valla eminim tadı da harikadır...Bu arada adres değişikliği yaptım,yeni sayfama bekliyorum ;)http://sibelleherseydenbiraz.blogspot.com/

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Isparta'ya ait bir lezzet diye biliyorum.Elinize sağlık.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Değişik bir tarif!
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

canım görüntü şahane isminide ilk kez duyuyorum ama görüntü şahane olduğu gibi tadıda öyledir

cansudere dedi ki...

harika görünüyor canım.

Gülen Tezer dedi ki...

Mutfakta ben de varım artık :) Ankara'ya döner dönmez denemem lazım bunu çünkü KKTC'de üzümle yapılan buna benzer bir çörek vardı ama tabii ki tarifini almadım :( Umarım seninkiler gibi olur benim yaptıklarım.
Ellerine sağlık öptüm prensesim.

TATESAL dedi ki...

İlkaycım nokul nefis,ellerine sağlık....

Bana uğrarmısın masa üstü teması mimi için....

hobilerim ve ben dedi ki...

ben nokulu hazır ekmek hamuruyla yapıyorum...gerçekten denenmesi gereken bir lezzet...ellerine sağlık arkadaşım...
(bir de nokulun Sinop'a ait bir hamur işi olduğunu biliyorum...)

 
designed by GeCe for only 3Prenses