24 Mart 2009

buharda sebze




brokoli çok faydalı olduğu için çok tüketmeye çalıştığımız bir sebze.fakat sanırım salatasından başka hiç bir şeklini sevemedik.
haşlayınca vitaminlerini kaybedeceği için,buharda yapıyorum .buhar için satılan aparatlardan malesef ben bulamadım burada.kendi bulduğum yöntemle yapıyorum.
büyükçe bir tencereye en alta karnıbahar sonra iri dilimlenmiş patates,brokoli ve en üstede havuçları koyuyoruz.ocağımızı olabilecek en düşük ateşte açıp,2 yemek kaşığı su ekliyoruz tencereye.pişmeye bırakıyoruz.yanmamasına dikkat ederek.
böyle salata kasesine alıyorum.herkes tabağına alıp yoğurtla birlikte tüketiyor.afiyet olsun
aynı yöntemle yazın kabak ve yeşil fasülyede yapıyorum.

17 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

günaydın sevgili 3prenses..aynen bende senin gibi yapıyorum dediğin gibi zaten haşlanınca vitaminde gidiyor..eğer ayarlayamassak dağılıveriyor..biz sağlıklıya bakalım dimi.
ya bol limon z.yağ yada yoğurt dökerim bende..
eline sağlık canım..cremolenin muzlusuylada muzu püre yapabilirsin..sevgiler..

TATESAL dedi ki...

Çok sağlıklı bir yöntem,ellerine sağlık.Afiyet,şifa olsun canım.Güzel bir gün geçirmen dileğiyle...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Cok guzel :)) Ben cok severim brokoliyi, ama haslayip uzerine de limon sikiyorum :)) Saglik budur :))

Adsız dedi ki...

Sebze haslamasinin en saglikli sekli... Nefis görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

SMİLENA dedi ki...

bende brokoliyi ve karnıbaharı beşamel soslu kaşarlı falan yapıyorum öule de güzel oluyor.bir keresinde de fırın poşetinde yaptım çok güzel oldu.sarımsaklı yoğurtla süper oluyor.
ellerine sağlık.

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Brokoliyi biz ailecek çok severek tüketiyoruz. Ben haşlanmış brokolileri ayrı bir yerde sotelenmiş tavuk etiyle birlşetirip üzerine beşamel sos ve kaşarla fırına veriyorum. Harika oluyor. Bol kalorili :)

Sizin yaptığınız çeşidi de diyet dönemlerinde denemekte fayda var. Sevgiler.

Tugba dedi ki...

ben severim brokoliyi
buharda pişen yemekten zevk alamıyorum yalnız..
ellerine sağlık

beyaz mendil dedi ki...

Sağlıklı bir beslenme şekli,keşke hep böyle yemekler yapabilsek.Sevgilerimle

*kelebekana*-* dedi ki...

ben sarmısak ve limonlusunu seviyorum yoğurtluyuda bi deneyim ..

GeCe dedi ki...

sarımsaklı yoğurt ve kızartmasını denemelisin aynı karnıbahar kızartması gibi daha da güzel buharda pişirmek için şöyle yapabilirsin

hani makarna süzgeçleri var ya onlara koy sonra altına bir tencere ve içine su kapağı da kapat, süzgeç değmesin ama tencereye havada kalsın al sana buharlı tencere

tasarım mekani dedi ki...

Nice saglik dolu beslenmelere arkadaslar ;) medinem

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok sağlıklı bir pişirme yöntemi canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

tam rejime girmişken iyi oldu :) ellerine sağlık..

made in funda dedi ki...

en doğrusunu yapıyorsun canım.eline sağlık.

karamel mutfak dedi ki...

tam diyet yemegi aynızamandada vitamin deposu olmuş ellerine salık canım.sanırım bende brokoliyi salatadan başka halini pek sevmedim.))

Ayşe dedi ki...

diyetteyim su siralar, tam bana gore yani ;)

uff, ah bi de hayatimiza gecirsek bu saglikli beslenmeyi ve herzaman boyle pisirebilsek...

esr@ dedi ki...

ellerine sağlık canım bizim evdede sık yenilen bi,r sebze.

 
designed by GeCe for only 3Prenses