6 Mart 2009

şalgam dolması


bizim şalgamlarımız,turşusu yapılan kırmızışalgamdan farklı olduğu için bi çok arkadaşım beyaz şalgamı tanımadığı için,resminide koydum şalgamın.
büyüklerimiz hep,şalgamın çok faydalı olduğunu söylerler.şalgamı yılda bir defa ye,yemezsen tarlasından geç derler.
bende her kış illa bir kere dolmasını yaparım.
tarif:istenen miktarda şalgam soyulup ,halka halka dilimlenir.az suda yumuşayana kadar (çok az)haşlanır.
diğer tarafta iç malzemesi kıyma,bulgur,soğandan oluşturulur.az salçada katılıp iyice yoğrulur.
iki şalgamın arasına,kıymalı içten koyulur,tencereye dizilir.az su ilavesiyle kısık ateşte pişer.karabiberle servis yapılır.afiyet olsun

22 yorum:

TATESAL dedi ki...

Ohh Ohhh çok güzel canım..ellerine sağlık,üzerine karabiber dökmeden yeme,çok yakışır.

serrose dedi ki...

Salgam suyu bunda mi yapiliyor ?

Afiyet olsun

3prenses dedi ki...

tatesalcım teşekkür ederim.

3prenses dedi ki...

serrose hayır.şalgam suyu kırmızı olandan yapılıyor.

engindeniz dedi ki...

Gerçekten farklıymış, ilk defa duyuyorum:)Afiyet olsun..

üç böcek bir çiçek dedi ki...

İLK DEFA DUYDUM TADINI MEREK ETTİM BİR ARA YAPACAĞIM ELLERİNE SAĞLIK CNM SEVGİLER..

edaca dedi ki...

AAA ADANALIYIMAMA BUNU DUYMAMAMISTIM DENICEM ;)) TSK SEVGILER

Mehtap dedi ki...

çok değişik bir yemekmiş.mutlaka deneyeceğim.sevgiler.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

İlk defa duyuyorum şalgam dolmasını kimbilir nasıl lzeelidir.
ellerine sağlık canım
segiler

Adsız dedi ki...

Ohhh ohhh şalgam dolmasını bilen birini daha buldum..
bende erzurum'lu kızıyım..ondan bilirim..hatta haşlamadan iki yuvarlak şakgam dilimin arasına köftesini koyupta yapıyorum ben..ama eşim sevemedi bir türlü.
ohhh sen yapmışsın bulmuşsun hemşeri Tülin'cimi karabiber dökmeden yeme demiş.bizde döker yeriz dimi ama.
eline sağlık güzelim..ara ara geziyorum bende arada görüşelim okmi...*
**
akasyakokusu

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hımmm ilk kez gördüm canım.değişik bir tat.ellerine sağlık.sevgilerimle....

GeCe dedi ki...

hiç denemedim bunu ben bunları turp sanıyordum merak ettim şimdi

SMİLENA dedi ki...

bende ilk defa duyanlardanım.güzel görünüyor.ellerine sağlık...

Marifetane hobi dedi ki...

Güneşin pembeliğiyle doğan, saflığıyla süzülen, herkese nasip olmayan mutluluk denen o en güzel duygu seninle olsun. Hayırlı cumalar dilerim

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve farklı geldi bana..Ellerine sağlık tatlım.


Sevgiler..

beyaz mendil dedi ki...

Ben bunu daha önce yemiştim ve çok beğendim,Farklı bir lezzet.Ellerinize sağlık.Sevgiler

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba:) Sanki daha önce gördüm. Lezzetli ve değişik bir tat:) Ellerine sağlık!

tasarım mekani dedi ki...

bende ilk defa duyuyorum.. paylasimin icin tskler. medinem

cesniihobby dedi ki...

Şalgam dolmasını geçen gün arkadaşım söylemişti.İlk defa ondan duymuştum.Ama şimdi ham tarifin,hem de görüntüsünü sayende öğrendim.

Ellerine sağlık.

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım.çok değişik..

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Harikasın!! İşte bize böyle orjinal lezzetler lazım. Ellerine sağlık muhteşem olmuş:)

Sibel GÖZ dedi ki...

çok farklı ilk defa gördüm ama sanırım görüntü itibariyle tadı güzeldir denemeye değer.
ellerine sağlık...
sevgiyle...

 
designed by GeCe for only 3Prenses